Anda Pengunjung Ke

Tuesday, March 22, 2011

Program Orientasi Semula Ting. 5 - POST 5


Bulan Januari merupakan bulan yang agak sibuk dalam kalendar Unit Bimbingan dan Kaunseling. Apa tidaknya, bermulanya dengan Pendaftaran Pelajar Tingkatan 4, diikuti dengan Minggu Jalinan Mesra pula. Namun, ia bukan halangan untuk terus proaktif dalam memanusiakan manusia yang bergelar pelajar. Program Orientasi Semula Tingkatan Lima atau lebih sinonim dengan panggilan POST - 5 dalam kalangan warga VOKBET telah diadakan pada 25 dan 26 Januari 2011. Aktiviti tahunan untuk pelajar Tingkatan 5 ini merupakan salah satu aktiviti yang akan menemukan Jawatankuasa Pengurusan (JPS) sekolah yang terdiri daripada Pengetua, Penolong Kanan Pentadbiran, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid, Penolong Kanan Ko-Kurikulum dan juga Kaunselor dengan calon SPM 2011. Antara objektif yang cuba dicapai adalah :

  1. Menstrukturkan semula minda pelajar-pelajar Tingkatan 5 agar lebih bersedia dengan proses pengajaran dan pembelajaran.
  2. Menyuntik semangat dalam kalangan pelajar dalam usaha untuk memperkembangkan potensi pelajar sepenuhnya dalam pencapaian kurikulum dan ko-kurikulum.
  3. Memberi input berhubung penambahbaikan sistem disiplin yang baru diperkenalkan untuk tahun 2011.
  4. Memberi input mengenai setiap bidang iaitu dari aspek Akademik & Pentadbiran, Hal Ehwal Murid dan juga Ko-Kurikulum.

1 comments:

Chrys Calvin said...

bahan bentuk camana tu ek?

Post a Comment